Greet Wuyts neemt met haar ‘stagairs’ een aantal pittige Bretoense dansen door.
Foto: Eduard Bekker
Het Weekende der Doorslaande Tongen in de Glind toonde dat docenten en cursisten steeds meer durf krijgen: op de groepenpresentatie op zondagmiddag wordt steeds creatiever gemusiceerd.
zondag 24 november 2002
door Eduard Bekker
Les maakt dorstig, getuige deze foto, die is genomen tijdens de workshop van Frans Tromp.
Foto: Günter Korfmann
Ieder probeert tijdens een de korte pauze – als het even kan oostindisch doof voor zijn buurman of –vrouw – de tunes in te studeren.
Foto: Günter Korfmann
Greet speelt een andro in - een Bretonse dans. En fraaie deun met een bijna mythische klank.
Foto: Helen van der Laan
Greet speelt een andro in - een Bretonse dans. En fraaie deun met een bijna mythische klank.
De workshop van Anneke Goudkuil, waarbij contrabas, gitaar en klarinet worden ingezet bij een Deens 4-stemming nummer. Meer en meer duiken op ‘tongen’-workshops andere instrumenten op ter begeleiding. Logisch, eigenlijk, want de harmonika laat zich goed andere instrumenten combineren.
Foto: Karin van der Veur
Open podium op zaterdagavond: Anneke Goudkuil begeleidt op de contrabas een eigen gecomponeerde scottish, vertolkt door Marijke Koeman, Edwige Leunissen en Marry van Zanten.
Foto: Eduard Bekker
Bar. Het heeft een weekend als dit een dubbele betekenis. Want de gezelligste ruimte van de De Glind is propvol. De opzwepende keltische tonen van Kees Schoone en Mark Benjamin zetten aan tot dansen en dan is het echt bar gezellig. Of toch iets te bar? Voor je het weet heb je een strijkstok in je oog...
Foto: Eduard Bekker
De opzwepende keltische tonen van Kees Schoone en Mark Benjamin zetten aan tot dansen en dan is het echt bar gezellig. Of toch iets te bar?
Frans Tromp en Ad Kwakernaat duetteren achter een walm van tabaksrook in de videoruimte.
Foto: Eduard Bekker
Frans Tromp en Ad Kwakernaat duetteren.
Later voegen ook anderen, onder wie accordeonist Kees Schoone, zich bij het gezelschap, om pas tegen half vier ’s nachts de balginstrumenten aan de wilgen de hangen.
Foto: Eduard Bekker
Deze foto is zonder flits genomen om enigszins een indruk te geven van de duistere nachtelijke sferen.
Foto: Eduard Bekker
De ‘Homing Waltz’ tijdens de duistere nachtelijke sferen...